מידע נוסף | תחנות אלקטרוניות - EMIT.
אורכי המסלולים הנקובים הם בקו אווירי. אורך בפועל - בערך כפול.
הניווט מצריך הרבה בחירת ציר, יכולת קריאת והבנת תבליט, וגם ניווט עדין ותשומת לב לפרטים - רוב התחנות לא ממש על שבילים, אלא קצת "בתוך השטח".
כל השבילים נוחים וקלים לרכיבה (עד כדי שיפוע...).
השטח מאפשר רכיבה כמעט בכולו, אם כי כמובן מצריך רמה טכנית מעט יותר גבוהה בהשוואה לשבילים. גם כאן, תלילות היא הפקטור המשמעותי בקביעת העבירות. בשטח תלול הרכיבה מצריכה מיומנות טכנית בינונית-גבוהה, בשטח מתון הרכיבה קלה עד בינונית מבחינה טכנית.
חיתוך דרך השטח הוא בחירת ציר לגיטימית, ואף מומלצת, במקרים מסויימים.
התחנות מסומנות בסרט גיבוי צהוב. בחלק מהתחנות רשום על הסרט קוד התחנה, ובחלק רשום על הסרט מספר אחר.
מפת יתיר הרגלית הותאמה לפורמט ניווט רכוב, וגם עודכנה מעט, במיוחד לקראת תחרות זו.
הקנ"מ - 1:15000, מרחק אנכי בין קווי גובה - 5 מ'.
חלק מהסימונים פחות מוכרים בניווטי האופניים, ומפורטים להלן:
פס אש - רצועה צרה בצבע כתום/צהוב. בשטח נראה ומרגיש כמו שביל, למרות שייעודו שונה. שבילים עוברים במקביל לקווי גובה, או בוואדיות. פסי אש עוברים במאונך לקווי גובה ועל קווי רכס ושלוחות. נוחות הרכיבה בפסי האש - בהתאם לתלילותם, ומעט יותר טכנית משביל בשיפוע דומה.
מצבה/גל אבנים - עיגול אפור. יש מצבות חדשות שאינן ממופות, אך אלה אינן משפיעות על הניווט.
גדר אבן/שורת אבנים - קו חום עם נקודות לאורכו (כמו גדר עפר במפת ניווט רגלי).
סבך - נקודה ירוקה או כתם ירוק.
עץ מיוחד/בולט - עיגול ירוק.
טרסה - "מסרק" חום.
ערוץ - קו חום עבה בתוך ואדי.
סלע בולט - נקודה אפורה. |