מידע נוסף | מפה חדשה.
שטח מגוון, הכולל יערות פתוחים של אקליפטוס ואורן, פרדסים ושדות. מערכת שבילים ענפה, בעבירות טובה מאוד ברובה.
אורכי המסלולים נתונים בקו אווירי. אורך בפועל בערך 50% יותר. השטח מתון, והטיפוס המצטבר אינו גורם משמעותי.
תחנות אלקטרוניות + סרטי גיבוי צהובים.
קנ"מ 1:17000 (כדי שהמפה תיכנס בדף A4).
קווי גובה כל 5 מ'.
במסלול ובכינוס אין מים. השתיה באחריות המשתתפים.
ציוד חובה לכל משתתף:
- קסדת רכיבה
- 1 ליטר שתיה, לפחות
- טלפון נייד טעון
- מומלץ מאוד למלא בצמיגים "חומר" להגנה מפני קוצים
שעת גג - 10:30. פסילה אוטומטית לכל מי שמסיים לאחר מכן. רצוי לזנק מוקדם.
דגשי הממפה/מתכנן:
רוב השדות במפה הם שדות חיטה לאחר קציר (בחלקם החיטה עדיין לא נאספה). ניתן לרכוב בהם (בחירת ציר לגיטימית), והרכיבה די נוחה. במספר קטן של שדות יש גידולים אחרים, והם אסורים למעבר ומסומנים בבירור ב-X.
היער פתוח ברובו, ומאפשר רכיבה חופשית (במגבלות שיפוע, כמובן, וצריך להיזהר מענפים קטנים שיכולים לקפוץ ולהיתקע בשרשרת), או לכל הפחות מעבר רגלי נוח לצד האופניים (במקומות בהם התבליט לא מבותר). יחד עם זאת, רצוי להישאר על שבילים.
שטחים חצי פתוחים ושדות בור מאופיינים בעשבייה גבוהה יותר, ופחות נוחים ונעימים למעבר (ברכיבה או רגלית).
בשטחים המיוערים יש רשת ואדיונים וערוצי אכזב, שחלקם רכיבים, ומסומנים כסינגלים בעבירות בינונית במקביל לסימון ערוץ הנחל. ה"סינגלים" האלה הם לרוב עם קרקע קשה ועשב נמוך (נוחים לרכיבה), ולפעמים יש בהם קטעים חוליים קצרים (פחות נוחים).
הפרדסים ממופים באופן שניתן להבחין בכיוון השורות (נקודות ירוקות). רוב הפרדסים בוגרים, וממופים כמטע עם רקע כתום-צהבהב. יש מספר פרדסים צעירים מאוד, אשר בהם הרקע הוא כתום (על מנת להבדילם מהפרדסים הבוגרים).
הרכיבה במקביל לשורות מותרת ונוחה למדי, אך ייתכנו ענפים גזומים בדרך (בפרדסים הבוגרים). אסור לחצות שורות ברכיבה, ואין לדרוך על צינורות השקיה.
קווי מתח גבוה מסומנים במפה. קווי חשמל נמוכים לא מופו.
יש בשטח מאהל בדואי אחד, המסומן כאסור לכניסה, ומספר אתרי כוורות המסומנים בקווקוו ורוד.
במקביל לניווט רכוב מתקיים אימון רגלי - פרטים בקישור https://www.nivut.org.il/2127/Info/
ועדת ערעורים - אליפות ישראל
חברי הוועדה לשני ימי האליפות הם: ארז שלו, אבי מינסקי, נועם רביד (יום שישי), אלי סרגה (יום שבת), צח נהרי (גיבוי).
|